جدیدترین تصاویر ناسا از بزرگ‌ترین خرده‌سنگ منظومه شمسی
خبرنگار فراری

کارشناسان ناسا با کنارهم قرار دادن تصاویر ارسالی فضاپیمای داون توانسته‌اند مدل سه‌بعدی این سیارک را بدست‌آورده و آن را در قالب فیلم زیر به نمایش درآورند. در اینجا شما می‌توانید در ارتفاع 2700 کیلومتری از سطح این سیارک پرواز کنید و جزئیات جالب سطح آن‌را تماشا کنید. یکی از جالب‌ترین این عوارض، بلندترین قله وستا است که با ارتفاع 15 کیلومتر از کف، در میان فرورفتگی چندصدکیلومتری قطب جنوب این سیارک قد علم کرده و آن را در زمره بلندترین قله‌های منظومه شمسی قرار داده است.

 

سیارک وستا یکی از باستانی‌ترین اجرام منظومه شمسی است و قدمت آن به روزهای اولیه تشکیل منظومه شمسی بازمی‌گردد. کمربند سیارک‌ها، محدوده‌ای در فاصله 2.4 تا 3.2 واحد نجومی (هر واحدنجومی برابر 150میلیون کیلومتر یا متوسط فاصله زمین از خورشید است) است که بیش‌از به پانصدهزار خرده سنگ ریز و درشت در آن به‌دور خورشید می‌گردند. دانشمندان معتقدند جاذبه شدید سیاره مشتری مانع از تشکیل سیاره‌ای مشابه مریخ در این محدوده از منظومه شمسی شده است.

فضاپیمای داون متعلق به ناسا ماموریت دارد تا 10 ماه دیگر به‌دور این سیارک بگردد و پس از گردآوری اطلاعات کامل درمورد آن، رهسپار سیاره کوتوله سرس، بزرگ‌ترین جسم درمحدوده کمربند سیارک‌ها شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

دل نوشته: با سلام من یه خبر نگار فراری هستم در این وبلاگ خبر ها جدید را ببینید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرنگاز فراری و آدرس kazem64.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.